maandag 8 december 2008

Ma 8 dec

Ik sta vroeg op om te oefenen, terwijl Sophie nog mag blijven liggen. Joris moet vandaag spelen in een masterclass, en terwijl ik les heb gaat zij daarnaar luisteren. De repetitie met onze pianist valt beter mee dan anders, we spelen het gewoon door en hij geeft amper commentaar.
Daarna is het groepsles, en Sophie kom mee; ze vond het heel fijn om Joris nog eens te horen spelen na al die tijd, en wil mij nu ook wel eens horen. Ik speel de hele sonate, en ze vinden het geweldig. Ik kan het zelf amper geloven, want ik heb nog steeds niet echt terug kunnen oefenen zoals ik wil, en bovendien ben ik nog steeds een klein beetje wazig door de pijnstillers – Hege waarschuwt lachend dat ik ze wel niet mag blijven nemen.
Na de les is het stilaan tijd om aan Sophie’s vertrek te beginnen denken. Koffertje maken, naar de winkel gaan, avondeten,… en voor we het goed en wel beseffen nemen we afscheid en stapt Sophie op de bus. Maar nu met een pak fijne herinneringen erbij!
Ik ga naar de zesde verdieping om nog wat spullen van zaterdag terug bij hun eigenaars af te zetten, en ook om eens een kijkje te nemen in de kamers van Hilde, Karoliina en Jan. Zij gaan immers weg na kerstmis, en daardoor is er misschien een kans dat Peter, Julia en ik naar boven zou kunnen verhuizen! We moeten er zeker nog wat over nadenken, want het is natuurlijk weer verhuis, maar het zou wel héél gezellig worden – en om dat idee wat kracht bij te zetten, zingen we samen een paar kerstliedjes…

Geen opmerkingen: