donderdag 28 augustus 2008

Do 28 aug

Vandaag donderdag, dat wil zeggen dat ik hier nu precies een week ben! Er is al zoveel gebeurd in die tijd, dat het eigenlijk een pak langer lijkt; maar tegelijk is alles nog zo nieuw. Op school is het vandaag agenda-dag; alle leerkrachten zitten in een lokaal en je kan een uur gaan afspreken. Maar mijn leerkracht voor cello, Hege, komt nog niet, en aangezien zij de enige is die ik moet ontmoeten, ga ik gezellig de stad in – lang leve mijn fiets!
Ik wil me laten inschrijven als ‘gaststudent’ bij de stad, maar dat hoeft blijkbaar niet als je minder dan een jaar blijft. Dan maar meteen verder naar de bank, om een Zweedse rekening te openen. In de stad begin ik sommige gebouwen al wat te herkennen, maar oriëntatie is nog erg moeilijk; voorlopig hou ik een stadplannetje op zak! Als het begint te regenen, rij ik maar snel naar huis; zo kan ik nog wat oefenen voor het avondeten. Ik heb vandaag ook gehoord van de anderen dat de kastjes op school toch niet helemaal veilig zijn, dus ik wil graag mijn cello naar huis meenemen vanavond…
Na het avondeten zitten we weer te praten rond de tafel, er is alweer een nieuwe bewoner: een Italiaanse pianist – Fabio geloof ik… Dat moet ik morgen nog eens vragen! Daarna kruip ik achter de computer voor een paar gezellige skype-gesprekjes; het doet erg deugd om zo eenvoudig te kunnen praten met het thuisfront! En daarbij ook nog al jullie lieve mailtjes en reacties hier lezen… Geweldig gewoon! Zo kan ik alweer in slaap vallen met een gelukzalige glimlach!

Geen opmerkingen: