zondag 31 augustus 2008

Zo 31 aug

Dag 2 van mijn relaxatie-weekend! Omdat dag 1 zo goed bevallen is, volg ik hetzelfde dagschema nogmaals: eerst een rustige voormiddag hier op m’n kamer, met een geïmproviseerd ontbijt op bed en een mooi boek. In de namiddag opnieuw naar de zee, alwaar ik deze keer netjes op de kade blijf zitten, om Hilde wat te helpen met haar Zweedse oefenboekje. Als ik haar en de andere Erasmussers hoor oefenen, merk ik dat er inderdaad iets bijzonders is in de Zweedse uitspraak, dat erg moeilijk na te bootsen is. Ik vraag me dan ook af hoe het voor de Zweden zelf klinkt als ik aan het praten ben… zou het er toch al wat ingeslopen zijn?

Er is veel meer wind vandaag, en ik voel me opeens een beetje moe en verkouden aan het worden (wat me op zich niet verbaast). Misschien kan een bezoekje aan de sauna me wel opkikkeren? Tegen de vooravond fiets ik ernaartoe, maar ik kom te laat, het is net gesloten… De vermoeidheid wordt me even te veel, en ik wil alleen maar zo snel mogelijk douchen en slapen. Maar de duivel is ermee gemoeid, ik rij hopeloos verloren! En tegen dat ik dat doorheb en m’n kaart bovenhaal, ben ik al héél ver van het rechte pad. Maar als ik wat om me heen kijk, begin ik er terug van te genieten: ik ben aangekomen in de Bellevue-wijk, één van de sjiekste wijken in de stad met prachtige traditionele villa’s, overal veel groen,… Ongeveer drie kwartier later kom ik eindelijk thuis, en hoewel ik geen pap meer kan zeggen, moet ik toch toegeven dat het weer een prachtige dag is geweest. En die wordt alleen maar beter als we ’s avonds opeens naar de zesde verdieping worden uitgenodigd voor een heerlijk stuk brownie met ijs en rode besjes! Daar hebben Lina, Kaisa en Lenakaisa voor gezorgd, dat zijn de Finse meisjes die ondertussen boven ingetrokken zijn!
Ik kan na deze dagen niet anders dan besluiten dat ik hier met mijn gat in de boter ben gevallen…

Geen opmerkingen: