zondag 24 augustus 2008

Zo 24 aug

Het is zondag vandaag, maar veel meer dan oefenen hebben we niet te doen, dus rond 9u staan we aan de deur van de school. Wanneer we rond de middag naar huis wandelen, houden we meteen even halt: net naast ons conservatorium is een gewone school, met een atletiekpiste aan; en daar is het nu wedstrijd! We hebben te veel honger om hier lang te blijven, maar het geeft me meteen zoveel zin om mee te doen! Ik besluit vanavond voor het avondeten alvast te gaan lopen, meteen ook een goeie manier om de stad wat te ontdekken. Het strand is hier een goeie 4 km vandaan, dat lijkt me ideaal!

Halfweg tussen het conservatorium en ons appartement, is een grote supermarkt, waar we in de namiddag inkopen gaan doen voor het avondeten. Bijna alle supermarkten zijn hier de hele week open, zelfs van 7 tot 22 of 23u. Dat is dus heel gemakkelijk. Maar we ontdekken al heel snel dat we goed moeten uitkijken wélke supermarkt we kiezen! De prijzen verschillen gemakkelijk een paar tientallen kronen, zelfs voor dagelijkse dingen als brood of kaas. En spijtig genoeg is de winkel onderweg naar school ongeveer de duurste die we tot nu toe hebben ontdekt! Het is echt absurd hoe groot die verschillen zijn! Dus we kopen enkel net het nodige voor het avondeten, en gaan morgen verder op zoek naar een ICA in de buurt, daar zijn de beste prijzen die we tot nu toe gevonden hebben…
Zoals voorgenomen ga ik dus voor het eten lopen! Het kost me behoorlijk wat moeite om de deur uit te gaan, maar na een halve straat ben ik alweer helemaal opgekikkerd door de zon en de wind. Vreemd toch hoe goed het doet om eens buiten te komen! Naar het strand lopen is bij nader inzien toch niet zo’n goed idee; het is de hele tijd langs een grote baan met veel auto’s. Maar ongeveer halfweg kom ik aan het stadion van Malmö, met een eindje verder Pildammsparken, een prachtig park met vijvers, de Torso op de achtergrond, en een geweldige ondergaande zon… Hier moet ik nog eens naartoe komen met een fototoestel!
Na een klein uurtje lopen (en wandelen – mijn conditie is niet meer wat ze geweest is, en ik blijf geregeld staan om van het zicht te genieten) ga ik weer naar huis, voor een deugddoende douche en ons laatste avondmaal samen: we zijn nog steeds maar met 3 in ieder appartement, maar daar moet morgen verandering in komen – er is in principe plaats voor twee keer negen mensen… Iedereen is vol spanning voor morgen, niet alleen voor de nieuwe huisgenoten, maar nog meer naar alles wat ons op school te wachten staat! We zijn alleszins allemaal heel blij dat we hier al een paar dagen zijn, we zijn al een beetje bekomen van de eerste nieuwigheden. Maar wie weet wat komt er morgen nog allemaal voor nieuws! Lekker vroeg naar bed is dus de boodschap…

Geen opmerkingen: