woensdag 27 augustus 2008

Woe 27 aug

Zoals verwacht ben ik vanochtend héél moe! Het was wel een erg fijn feestje gisteravond, op kot bij een aantal studenten van het conservatorium; speciaal om zo snel mogelijk al wat mensen te leren kennen. Intussen ben ik wel alle namen alweer allemaal vergeten, maar het was toch al een gezellige bende. Een van de dingen die heel erg opvallen, ook al overdag op school, is het uiterlijk van onze medestudenten. Er zijn er bijzonder veel met scheve kapsels, grote tatoeages, ringen op diverse plaatsen,… Deels is dat te verklaren door de grote vertegenwoordiging van het folk- en rockdepartement, maar ook bij de ‘klassiekers’ zitten heel veel vreemde types. De twee stoerste vikings spelen blijkbaar cello en mandoline! Dit zijn echte harde bolsters met gezellige zachte pitten! Alleen – zoals verwacht – valt het bier op het feestje erg tegen! Het is hier de gewoonte dat iedereen zijn eigen drank meebrengt naar feestjes, en daardoor is er een grote verscheidenheid aan merken, maar echt goeie zitten er voorlopig niet bij. Ze zijn hier gewend aan heel lichte pintjes die je nog net in de supermarkt kan krijgen, maar die nog duizend keer slechter smaken dan onze witte-producten-pils. En toch worden ze heel erg graag dronken, het binge-drinken is hier angstwekkend dichtbij. Het trukje dat daarvoor het meest gebruikt wordt, zo vertellen de andere studenten me, is een combinatie van half bier en half vodka – ik durf het me gewoon niet voorstellen! Dit zal voor mij een vrij nuchter jaartje worden…
Maar vanochtend ben ik dus lekker moe, zelfs iets te moe om naar school te gaan! Gelukkig is bijna alles deze week optioneel, dus blijf ik rustig in bed liggen met een boekje. Tegen het einde van de voormiddag ga ik dan toch maar naar school, maar het blijft een vrij tam dagje. Ik kijk bij het samen zingen in de namiddag een beetje de kat uit de boom, en probeer er zo weinig mogelijk energie aan te verliezen. Het is gelukkig iets minder luid vandaag, en de Zweedse teksten beginnen al beter te lukken, maar tegen ’s avonds ben ik toch weer lekker uitgeput. Gelukkig is de avond helemaal vrij, tijd om wat te skypen! Het internet op kot is nu helemaal geregeld, dus ik kan rustig op mijn eigen kamer zitten bellen… En zo gaat de avond erg snel voorbij, en lig ik eigenlijk toch weer later in mijn bed dan ik nodig heb! Misschien lukt het dit weekend wel eens om echt wat bij te slapen?

1 opmerking:

Dana zei

Hoi Katrien!

Wat een avonturen beleef jij allemaal! Ik ben stikjaloers :) Het ziet ernaar uit dat je een fantastisch jaar tegemoet gaat...
Doe zo voort met die blog, want ik kom hier elke dag even genieten van al je leuke tekstjes!

xxx