maandag 1 september 2008

Ma 1 sep

Eindelijk, de eerste schooldag (en het is al minstens 4 jaar geleden dat die effectief nog eens op 1 september viel)! Stom genoeg is daar nog niet heel veel van te merken; ik heb morgen pas mijn eerste celloles. Maar het is direct wel al véél moeilijker om een klas te vinden! Ze hebben hier een heel ingewikkeld systeem van vrije klassen, waarbij je in sommige klassen maar een uur mag zitten, en in andere onbeperkt, maar het is me nog niet erg duidelijk hoe we het juist moeten aanpakken – er is een handleiding van, maar die is helaas nog niet ter beschikking. Tegen het einde van de voormiddag ben ik dan ook al uit drie verschillende klassen uitgegooid, en heb nog maar goed anderhalf uur kunnen studeren… Maar dat hoort erbij als nieuweling; ik neem me alvast voor om mijn weekends eerder studerend door te brengen, en juist vrij te nemen in de week. En vanaf morgen vroeg opstaan!
Omdat ik in de namiddag weinig zin heb om een klas te vinden, ga ik bij de atletiekpiste kijken naar de European Mastergames, die hier in de hele stad bezig zijn. Vandaag is het 300H, en er doet een Belgische mee! Ik ga er na haar wedstrijd meteen even naartoe, en vraag naar de rest van onze delegatie, maar volgens haar zit er niemand van Leuven bij. Spijtig, maar ik zal de volgende dagen zeker nog wat gaan supporteren!
Nog een leuk nieuwtje vandaag: mijn bankkaart is toegekomen (meteen ook een bewijs dat de postbode me weet wonen)! Nu kan ik eindelijk winkelen zoals het hoort – ik sta nog altijd een half uur te knoeien aan de kassa met al die rare muntstukken.
Op die manier krijgt het leven hier stilaan een beetje vaste vorm. Gelukkig, want al dat nieuwe heel de tijd om me heen heeft me echt uitgeput. Maar het wordt ook hoe langer hoe vreemder om dit allemaal alleen mee te maken, en nooit écht te kunnen uitleggen hoe het allemaal is en voelt…

1 opmerking:

sophie zei

Erasmus uitleggen in woorden, is mij ook niet gelukt...
De alledaagse dingen, zoals inkopen doen, koken,..en nog veel simpelere dingen dan dat, zijn op Erasmus iets anders, en soms echt een heel avontuur...
Ik weet niet hoe Zweedse kronen werken maar ik begrijp wel wat je zo voelt...