vrijdag 5 september 2008

Vrij 5 sep

Het leven op school is aan diegenen die vroeg opstaan, en daar hoor ik vandaag niet bij! Ik word heerlijk laat wakker zonder wekker, en geniet van een leeg middagje – laat ik mijn weekend deze week maar eens op vrijdag en zaterdag nemen! Een beetje lezen, een beetje kamer opruimen, toch ook maar een beetje cello oefenen…

’s Avonds is het Zweedse maaltijd op de zesde verdieping. Emil, een jongen die wereldmuziek studeert op conservatorium en die ik tot nu toe alleen nog maar op blote voeten heb gezien, is uitgenodigd als kok van dienst, bijgestaan door de Finse meisjes, en we zijn ongeveer met z’n 20 om te eten. Op het menu staat worst in de oven met kaas, ajuintjes en mosterd, en als dessert pannenkoek met appelmoes, slagroom en muntchocolade. Die chocolade, daar moet ik nog wat aan wennen, maar het schijnt hier de gewoonste zaak van de wereld te zijn. Er is ook Zweedse schnaps, en natuurlijk weer licht bier, dat hoort erbij! Het is alweer een erg gezellige avond, het is zo gemakkelijk om hier mensen te leren kennen. En daar wordt stevig van genoten: er ontstaan hier en daar al wat speculaties over koppeltjesvorming – nu al! Maar voorlopig is dat vooral de bron van veel onnozel doen en lachen, dus laat ze maar allemaal doen…

1 opmerking:

Moeke van Jeroen zei

nog over het koken voor één alleen: heb je geen diepvriezertje? Of een mixer: van vrijwel alle groenten kan je makkelijk soep maken! afspreken om samen te eten en om beurt te koken is natuurlijk ook een oplossing. ben je daar al wat mee?