zaterdag 6 september 2008

Za 6 sep

Op zaterdagochtend is het erg stil op school, met uitzondering van – écht waar! – de koperblazers. Bo, de trompetleraar, geeft álle dagen les, en er wordt gezegd dat hij ’s ochtends aan de klassen komt luisteren hoe zijn leerlingen studeren… Ik laat me dan ook met plezier op het oefen-sleeptouw nemen door Joris en Peter. Om 11u drinken we samen een koffie, en nemen we afscheid van Clemens, die vanmiddag weer vertrekt naar Wenen. Ook Bo komt erbij staan, maant zijn studenten lachend aan om vooral niet te lang te blijven pauzeren, en feliciteert mij met m’n aanwezigheid als strijker – trots vertelt hij dat hier in Malmö ‘zijn’ trompettisten het ijverigst zijn. ’s Middags ga ik in het Pildammspark wandelen. Dat is een van de twee grootste parken in Malmö, en het is echt genieten om hier rond te wandelen: een prachtige vijver met drie grote fonteinen, allerlei soorten vogels boven en op het water, een mooie bloementuin, een paar gewone grasvelden,… Ideaal om even op je gemak te komen zitten. Ik heb de Schaduw van de Wind bij, en de middag vliegt voorbij. Ik begin kou te krijgen, en fiets terug naar school, om nog wat te oefenen. ’s Avonds zet ik me met veel plezier achter mijn bureau om naar huis te schrijven, maar het internet werkt niet. Om m’n zinnen te verzetten begin ik een filmpje te kijken, maar ik word er veel te verdrietig van – ik ben moe, m’n boek is veel te erg aan het worden, en ik mis iedereen te hard, er is zelfs niemand anders op kot… Ik maak een fietstochtje, en tot mijn opluchting is Peter thuis als ik terugkom, net op tijd voor de regen. We drinken samen een kopje thee en hij belooft dat ik morgen zijn computer mag gebruiken! Het is zo leuk om te merken dat we stilaan al een beetje vriendschap aan het opbouwen zijn…

Geen opmerkingen: