woensdag 3 september 2008

Woe 3 sep

Opnieuw sta ik om 8u aan de schoolpoort, gelukkig al een beetje wakkerder dan gisteren, en ook deze keer vind ik met gemak een mooie, ruime klas. Met de zon door het raam lijkt het prachtig weer, maar er is sinds gisteren veel wind komen opzetten en het is nu gemakkelijk vijf graden kouder dan in het weekend. Een geluk dat er nog blaadjes aan de bomen hangen, anders zou het even goed eind oktober kunnen zijn!

Ik blijf nieuwe mogelijkheden ontdekken op school. Om mijn rekening helemaal in orde te brengen, moet ik nog een formulier opsturen, en ik ga aan het onthaal op school vragen waar ik een brievenbus kan vinden in de buurt. In Zweden zijn alle postkantoren al een aantal jaar vervangen door loketten in supermarkten, maar ook de gewone postbussen zijn bijna uit het straatbeeld verdwenen. Omdat de man van het onthaal geen idee heeft waar er hier eentje te vinden zou zijn, mag ik m’n envelop gewoon afgeven, en hij zal de rest doen! Wat een leventje…
Vanavond is er een Swedish Dance Night, ter gelegenheid van de EuroMasterGames, en daar wil ik even een kijkje gaan nemen. Zo kan ik meteen genieten van een beetje frisse avondlucht, en zien hoe mijn pas aangeschafte fietslampjes het doen. Ze hebben maar 55 kr. gekost in de supermarkt, en zien er zo cool uit dat ik van plan ben ze mee te nemen als ik terug naar Leuven ga – als ze het tegen dan nog doen, natuurlijk.

Maar net als ik m’n fiets aan het losmaken ben, begint het natuurlijk te regenen… dat heb ik er nu ook weer niet voor over! Dan ga ik maar liever in bed liggen, om voor het slapen gaan nog een beetje te lezen in De schaduw van de wind!

1 opmerking:

Unknown zei

manmanman, hier heb je al veel chance als de winkel open is tijdens de openingsuren, en als de mens aan het loket effectief doet waarvoor hij betaald wordt. Even uitleggen waar er een brievenbus te vinden is, hoort daar niet bij, dus moet je dat ook niet verwachten. En ginder doen ze gewoon de post voor jouw? Manmanman toch!