zondag 14 september 2008

Zo 14 sep

Het nadeel aan een dagje vrij nemen, is dat je dan pas begint te voelen hoe moe je bent. Ik kan vandaag, na een tweede keer uitslapen, dan ook niet uit de voeten! Na drie vergeefse pogingen om me aan het cello spelen te zetten, ga ik maar naar buiten, de weide wereld in – die vergt net iets minder concentratie!
Een plek in Malmö waar ik al die tijd nog niet ben geweest, is het winkelcentrum Trianglen. Groot, hip, en open op zondag! Behalve een H&M en een Esprit zijn er alleen winkels die ze in België niet hebben, dus er is heel wat te ontdekken. Behalve kleren vind je in Trianglen ook boeken, speelgoed, keukengerief, bloemen, ...In een van de winkels kan je zelfs een persoonlijke pluche beer laten maken: je kiest een velletje, kleertjes en een geluidje, daarna wordt hij opgevuld en mag je hem meteen mee naar huis nemen. Natuurlijk zijn er ook restaurantjes, koffiebars, ijskraampjes,… Je kan hier zonder moeite een dag doorbrengen. Maar dat ben ik niet van plan; het was tenslotte maar om even buiten te zijn. In het terugkeren fiets ik langs de Lidl, ook open op zondag, om boodschappen voor de komende week te doen.
Als ik thuiskom ben ik echter helemaal niet opgekikkerd, integendeel! Ik voel me nu niet alleen erg moe, maar eigenlijk ook een beetje ziek… Is het de vermoeidheid van de voorbije weken, of het weer dat sinds een paar dagen echt koud aan het worden is?
Ik leg me erbij neer dat cello spelen of iets anders zinnig doen geen opties meer zijn, en zet me met een bordje avondeten voor Skype om wat medeleven uit Spanje te zoeken. Daarna drink ik nog een kopje thee in de keuken, en kruip ik in mijn bed; het is de eerste keer dat ik hier voor 22u ga slapen, maar misschien moet ik dat deze week maar wat meer doen: het orkestproject komt eraan, en volgende week komt Jeroen op bezoek – redenen genoeg om te zorgen dat ik uitgeslapen ben!

Geen opmerkingen: