maandag 29 september 2008

Ma 29 sep

Willen of niet, maandag betekent les! Bij anatomie gaat het vandaag over stress, en hoe die zich in je lichaam manifesteert. Dat heb ik al wel eens meegemaakt, maar als ik de anderen zo hoor vertellen, valt het bij mij nog behoorlijk mee: slaap- en eetproblemen heb ik toch nog nooit gehad. En nu pijn bij het spelen ook bijna verleden tijd is, mag ik helemaal niet meer klagen. Na de les ga ik naar huis om met Jeroen te brunchen. Zaterdag heb ik in de tweedehandswinkel twee eierdopjes op de kop getikt, en daarin eten we nu de heerlijkste tikkeneikes. Daarna moet ik oefenen, want in de namiddag heb ik samen met Rebecka techniekles bij Hege. Tot ik opeens bericht krijg van Hege dat Rebecka ziek heeft, en dat de les dus maar wegvalt. Wat een meevaller! Ik moet wel nog wat studeren, om morgen op mijn gemak naar de les te kunnen, maar we krijgen er opeens toch een hele namiddag bij… We wandelen naar het Pildammspark om eendjes te voeren. Dat is wat moeilijker dan verwacht, want de meeuwen zijn veel sneller en agressiever, en komen dus steeds veel eerder bij onze kruimels… maar we vermaken ons kostelijk. Daarna lopen we verder naar het centrum, waar we op de grote markt een hamburger eten. Een ham-bur-ger! Fastfood! Dat is zo lang geleden! Ik eet hier erg gezond, veel groenten en veel vaker vegetarisch dan vroeger, maar misschien is het wel een beetje te veel van het goede: ik voel me er eigenlijk juist niet gezonder of energieker door, hoewel ik dat al vaak heb horen beweren. Integendeel, ik ben snel moe en krijg steeds meer zin in dingen zoals steak of stoofvlees… en ook deze hamburger doet dus erg veel deugd! Moe van het wandelen nemen we de bus terug naar Augustenborg, het is onze laatste avond samen. We kijken naar een prachtige film, ‘Frida’, en blijven nog eindeloos lang liggen en praten over koetjes, kalfjes, vriendschap, liefde, en allerlei andere dingen die helemaal nergens toe doen – of zijn die misschien juist het belangrijkst?

Geen opmerkingen: