donderdag 4 september 2008

Do 4 sep

Auw-auw-auw!! Ik ben voor de eerste keer gaan trainen op de piste van Heleneholm, net naast het conservatorium. En het zal duidelijk nog een paar weken duren voor ik mijn lichaam ervan kan overtuigen dat dat wel een goed idee is! Ik heb besloten om niet echt te gaan meetrainen hier, omdat ze eigenlijk alleen jeugdwerking hebben, maar ik mag van de trainster wel gewoon op de piste komen lopen, en als ik op het trainingsuur kom, mag ik ook de horden gebruiken. Ideaal! Ik neem me voor om me gewoon via mail te laten coachen vanuit België, zodat mijn conditie weer snel op punt komt – want die is op dit moment echt rampzalig: ik ben uitgeput na wat looptechniek, en als ik me in driepuntstart wil zetten voor een spurtje schiet er meteen een kramp in mijn hamstrings… Daar heb ik dus weer wat werk aan!

Het oefenen was opeens heel moeilijk vandaag, mijn vingers deden echt pijn, en ik merkte steeds weer dat ik sommige fouten blijf maken. Als gevolg daarvan was mijn humeur ook niet al te best… Maar na het trainen, een heerlijke douche en een lekkere zalmsalade als avondeten heb ik er weer veel zin in! En dat komt goed uit, want het is vandaag ‘boys night out’. De boys, dat zijn Joris en Peter van hier in het huis, en Clemens, een trombonist uit Wenen die hier een week les komt volgen en intussen bij ons logeert. Hij is meteen de eerste die het voorrecht heeft om gebruik te maken van onze gastenkamer. Er zijn namelijk nog steeds kamers leeg op onze verdieping, en toevallig is er eentje niet op slot. We hopen dus met z’n allen dat hier niemand meer bijkomt, zodat we nog heel het jaar een echt bed en een privébadkamer kunnen bieden aan al onze gasten! De kamer in kwestie heeft zelfs een eigen balkon – dat op dit moment vooral een broedplaats is, voor een mamaduif met een paar prachtige eitjes.
De ‘boys night out’ is natuurlijk ook open voor meisjes, vooral aangezien het eigenlijk gewoon neerkomt op hier zitten met een lekker pintje. Joris en Peter zijn vanmiddag voor het eerst naar de systembolaget geweest, dat is de staatswinkel waar ze alcohol verkopen. Hier vind je alle mogelijke alcoholische dranken, en je mag kopen wat je wil, als je je identiteitskaart maar laat zien, en als je geld genoeg hebt! Ze hebben hier ook Leffe en Duvel, maar die kosten meer dan 3 euro voor een flesje – en reken dat er in café’s gemakkelijk het twee- of zelfs drievoud daarvan gevraagd wordt.
Het bier dat ze uiteindelijk hebben gekocht, blijkt echt lekker te zijn! We zetten ons op mijn kamer, ver van de al slapende huisgenoten, en genieten tot in de vroege uurtjes…

Geen opmerkingen: