zaterdag 13 september 2008

Za 13 sep

Eindelijk weekend! Ik verplicht mezelf om een eindje in de voormiddag in bed te blijven liggen. Hoe blij ik ook ben dat het studeren goed gaat, ik wil ook zorgen dat ik intussen blijf leven: tijd maken om te gaan lopen, naar de stad te fietsen, lekker eten te maken in plaats van diepvriespizza’s, … Ook dat moet ik leren: de dingen die ik moet doen op tijd en stond eens opzij zetten voor dingen die ik graag wil doen, zonder me daar schuldig over te voelen. Op het einde van zo’n lege dag kan ik boos zijn op mezelf voor elk moment dat verspild werd aan Flair lezen of in mijn kamer uit het raam staren, maar toch is dat de enige manier om van de mist in mijn hoofd af te geraken. Dus vul ik de dag met in de zon zitten, kamer poetsen, muziek luisteren, mailtjes sturen die al te lang bleven liggen,… een beetje cello spelen ook, ja, maar niet omdat het ‘moet’. En ik neem een kijkje op het balkon, waar onze mevrouw Duif intussen niet langer haar eitje beschermt, maar een schriel, hulpeloos mini-duifje!

Geen opmerkingen: