vrijdag 12 september 2008

Vrij 12 sep

Het lukt vandaag niet om op tijd op te staan om op school te gaan oefenen, dus blijf ik maar op m’n kamer zitten spelen. Oefenen kan hier eigenlijk perfect overdag, mijn deur is verbazend goed geïsoleerd (ik moet altijd drie keer ‘binnen’ roepen als er iemand klopt). Alleen is het voor mezelf wel moeilijker: de pauzes duren altijd net iets te lang, en ik ben erg snel afgeleid. Na de middag wil ik dan ook liever op school verder doen, maar zelfs op vrijdag zijn er geen klassen vrij. Dan ga ik maar even naar de bib als tijdverdrijf, ik ben er, behalve de rondleiding in de eerste week, nog niet geweest. De dame achter de balie is een van de enige mensen op school die zo goed als geen Engels spreekt, maar blijkbaar heb ik haar richtlijnen toch goed genoeg begrepen, en ik krijg alle gekozen partituren zonder probleem mee. Je mag ze een maand houden hier, en ze hebben een heel ruime collectie, dus hier kom ik zeker nog vaak terug. Het is ook de gewone gang van zaken hier om alles uit de bib te halen, en te kopiëren; partituren kopen is bijna alleen mogelijk per post uit Duitsland, en wordt dus bijna niet gedaan. Dat is wel wennen; in Brussel zijn er 5 partiturenwinkels in een straal van een halve kilometer rond het Conservatorium...

Tegen dat ik uit de bib ben, zijn er gelukkig wel al wat lege lokalen. Ik oefen ongestoord tot een uur of zeven – ik moet eigenlijk nog wel wat spelen vandaag, maar begin honger te krijgen, en ik wil heel graag nog even gaan lopen. Het doet deugd om eens andere spieren te gebruiken, en de frisse avondlucht (inclusief prachtige sterrenhemel) geeft me nieuwe energie, maar na een poosje neemt mijn honger het over, en ik haast me naar huis. Ik voel me weer wat herboren na gegeten en gedoucht te hebben, en keer terug naar school om nog heel even te toonladderen. Ik ben nog nooit eerder op een vrijdagavond om 22u op school geweest, maar het kost me hier zo weinig moeite! Na een klein uurtje komt de nachtwaker me buitenzetten, en ik haast me naar huis, waar mijn lief via Skype op me zit te wachten…

Geen opmerkingen: