maandag 8 september 2008

Ma 8 sep

Op aanraden van Joakim, verantwoordelijke voor alle internationale studenten en daarom zowat onze persoonlijke held, ga ik vanochtend naar de les anatomie. Het is een vrij keuzevak, met praktische oefeningen in verband met beweging en ademhaling – klinkt goed! We zitten met ongeveer 10 studenten in de les, en moeten vandaag vooral praten over wat onze verwachtingen zijn, en wat er allemaal te weten valt over de relatie muziek spelen – lichaamsconditie. Als dit vak me niets zal bijleren over mijn lichaam, is het alleszins wel een heel goede gelegenheid om Zweeds te oefenen!

Na de les rij ik naar het centrum met m’n laptop, om het internet terug te fixen. Maar in de winkel gaat hij meteen online; blijkbaar ligt het probleem toch ergens thuis. Ik fiets weer naar huis, opgelucht dat m’n lief laptopje toch goed z’n werk doet, maar ook een beetje bezorgd: nu heb ik écht geen idee meer wat ik er zou aan kunnen doen! Edoch… hoe het precies werkt, daar snap ik niets van, maar als ik terug thuis probeer in te loggen, loopt alles weer als vanzelf! Zal ik er ooit achter komen hoe zoiets mogelijk is? Alleszins zet ik me na het middageten blijgezind aan m’n bureau om mailtjes te lezen en blog bij te werken.
Tegen vijf uur ga ik terug naar school, het is vergadering voor kamermuziek met de strijkers. Je mag hier echt doen wat je wil: geen enkele beperking qua bezetting, stijl of aantal minuten! Na tien minuutjes heb ik twee groepen, een strijkkwartet en een pianotrio, en een paar afspraken om eens samen in de bib te gaan luisteren naar een stapel cd’s… Heerlijk! Wanneer onze groepen in orde zijn, mogen we vertrekken, en ik probeer de rest van de avond goed te studeren, want morgen heb ik m’n tweede les bij Hege!

Geen opmerkingen: