zondag 7 september 2008

Zo 7 sep

Mijn internet werkt deze ochtend inderdaad nog niet, maar vóór vanavond kom ik daar toch niet aan toe: vandaag ga ik naar Lund. Daar heb ik afgesproken met Fleur, met wie ik in dezelfde klas heb gezeten in het middelbaar, en die nu in Lund is voor Erasmus. Het is ongeveer 25 km, en omdat het prachtig weer is, besluit ik met de fiets te gaan – zo leer ik de omgeving nog wat meer kennen. Het is een leuke weg naar Lund, en heel de tijd rechtdoor; tenminste vanaf het moment dat je op de weg naar Lund komt. Helaas rij ik in Malmö zelf alweer geweldig fout, en ik heb enkel een speciale kaart met fietsroutes bij, die me totaal niet kan helpen. Na bijna tweeënhalf uur rijden op mijn tweedehandsfietsje kom ik eindelijk aan in Lund. Het is een klein maar mooi stadje, en we wandelen wat rond en eten een ijsje in het stadspark. We praten vooral over onze ervaring van deze eerste twee weken in Zweden, en die blijken heel erg overeen te komen; het is hier geweldig…

Voor het donker fiets ik terug naar Malmö, naar het kot van Gijs, waar Hilde en ik zijn uitgenodigd op een bbq. We kennen er niemand, maar het is toch heel gezellig. En het is op een minuutje van de zee, dus gaan we na het eten een tijdje naar de zonsondergang kijken. Dit zal ik zeker nog vaak komen doen; je zien Kopenhagen liggen in de verte, met de Öresundbrug ertussen, en het is altijd een geweldig spektakel met de wolken. Zoals beloofd mag ik Peters laptop ’s avonds lenen, om eindelijk nog eens naar Jeroen en naar huis te kunnen bellen! Natuurlijk is alles goed, maar het voelt toch vreemd om een paar dagen helemaal niets van elkaar te horen…

1 opmerking:

ua zei

yeah ik sta op Katrien haar blog :)

Het was inderdaad een leuke namiddag. Als ik al jouw avonturen in Malmo zo lees, weet ik dat ik vlug eens langskomen moet! Dat met eigen ogen komen ontdekken.
Ik heb gisteren nog info gekregen over fietstochten in Skäne en rond Lund-Malmo. Mocht je geïnteresseerd zijn, dan speel ik je de info door.

Ook niet onbelangrijk, je kunt in Zweden overal, zolang het geen privéplaats is, je tentje voor een nacht opslaan!

ciao