dinsdag 28 april 2009

Di 28 april

’s Ochtends vroeg heb ik repetitie voor Shostakovich, inderdaad erg dom gepland van me. Al na een klein uurtje moet ik er de brui aan geven omdat mijn armen niet meer willen. Maar het is toch beter dan niets. Op school geef ik het opnamemateriaal van gisteren terug – de geluidsopname staat reeds op mijn computer, dat heb ik gisterennacht nog even geregeld, en van de videocamera zullen ze op school een DVD’tje schrijven. En vanaf dan is het vakantie!
Ter gelegenheid van het concert gisteren zijn Lut en Stef, de ouders van Jeroen, op bezoek in Malmö. En nu kan ik samen met hen van welverdiende rust genieten. We gaan met de bus naar zee, en wandelen langs het strand tot aan Västra Hamnen en de Turning Torso. En van daaruit door Kungsparken naar de stad – dat is volgens mij bij uitstek de mooiste route om Malmö te leren kennen. En zeker nu het zo prachtig lente is, inclusief bloemen en vooral: zon!
In de late namiddag nemen we de bus naar mijn kot, waar Lut vanavond zal koken: asperges op z’n Vlaams (ze heeft daarvoor speciaal asperges en peterselie vanuit België meegebracht)! Bij een aperitiefje maken we alvast plannen voor morgen – misschien kunnen we een mooie uitstap buiten de stad maken?
Ik heb Julia, Fabio en Mihaela uitgenodigd om mee te komen eten, en ze laten nogal op zich wachten, maar als we uiteindelijk beginnen is het allemaal snel vergeten; geef me na zo’n dag rondstappen in de zon ook nog eens een heerlijk avondmaal en het kan gewoon niet meer stuk!

Geen opmerkingen: