dinsdag 3 februari 2009

Di 3 feb

De les van Hege loopt helemaal zoals ik wil. Techniek, etude, daarna Schumann. Eigenlijk kan ik op dit moment geen enkel stuk echt spelen, maar de zin om te studeren is er wel, dus we studeren gewoon samen. Enkel stilstaan bij wat nu nog slecht klinkt, om te bekijken hoe het snel kan verbeteren. En technische oefeningen… als ik van dit jaar één belangrijke les meeneem, is het wel de interesse voor technische problemen. Niet zozeer om stukken beter en sneller te kunnen, maar als doel op zich, als parate kennis, of vaardigheid, of hoe zeg je dat? Hege heeft dat zelf bij Tortellier geleerd, en was toen net zo oud als ik nu, dus het is absoluut nog niet te laat.
’s Avonds heb ik met Rebecka afgesproken om samen naar een concert te gaan, het Stuttgarter Kammerorkester komt optreden in Palladium, dat is de mooiste concertzaal van heel Malmö. Via school hebben we gratis tickets om vanavond te gaan luisteren naar … celloconcerto (in C) van Haydn! En het is absoluut prachtig! De solist is een van de leden van het orkest, en hij speelt de andere stukken gewoon mee. Het hele orkest zit zichtbaar te genieten van de muziek, en maken het zo van de eerste tot de laatste noot fun om te luisteren. En indrukwekkend…

Geen opmerkingen: