zaterdag 14 februari 2009

Za 14 feb

Valentijn, en natuurlijk ook de verjaardag van mijn mama! Ik heb een verrassing gepland, en ze heeft al o zoveel moeite gedaan om erachter te komen wat precies… We beginnen met een ontbijt met champagne, en dan vertrekken Els en ik ‘naar de Lidl om nog papieren zakdoekjes te kopen… maar doe gerust intussen jullie schoenen aan’. Even later laten we een grote doos achter voor hun deur, met alle instructies voor een verjaardagsverrassingszoektocht! Het is de eerste keer dat ik zoiets zelf op poten zet, dus het is maar te hopen dat het lukt. We hebben van Flavio een fiets geleend, zodat Els en ik onderweg kunnen spioneren… en wat een pret hebben we daarmee! Vanachter het raam van een supermarkt, of op een bankje in een busstation, houden we in het oog of ze de juiste weg vinden, en als het even fout loopt, bellen we meteen: Jullie zijn mis – ‘klik’. Na een paar uur ontmoeten we elkaar aan de zee voor lunch, waar het intussen heel stevig aan het waaien is. En het wordt ook steeds kouder… Als de wegbeschrijving voor het stuk na het middageten ook nog iets te moeilijk gecodeerd blijkt, lopen we het laatste stuk maar gezellig samen. Alleszins hebben we hiermee wel een mooie grote wandeling door de hele stad gemaakt! En als we aan het eindpunt zijn, krijgt mijn mama haar cadeau, en daarbij ook nog een bonnetje voor een verjaardagsdineetje op de zesde verdieping. Els en ik fietsen alvast naar huis om te beginnen koken, gelukkig zijn het wraps, dat is niet zoveel werk. Na een hele dag buiten moeten we wel even opwarmen, maar met champagne als aperitief gaat dat zeker snel genoeg. En de vriendjes op de zesde verdieping maken er mee een heel gezellige avond van – hoewel we ook allemaal wat moe zijn, is het verschil van sfeer met de tweede verdieping ook voor mijn mama meteen erg duidelijk!

Geen opmerkingen: