donderdag 12 februari 2009

Do 12 feb

Om de kennismaking met Malmö sfeervol aan te vangen, gaan we naar een lunchconcert in de Carolikerk, dat is dezelfde kerk waar ook mijn recital in april zal doorgaan. We zien er de zangklas van mijn school aan het werk. De aria’s zijn heel genietbaar, maar van zolang stil te zitten in een kerk krijg je het wel behoorlijk koud. We haasten ons naar Lilla Torget om iets te eten, en blijven daar hangen rond de tafel, tot we weer helemaal warm zijn. Daarna maken we een wandeling door de rest van het oude centrum, langs alle oude gebouwen en typische huisjes, langs de Koningsdreef en de vaart. Het is echt fris, dan is zo lang buiten blijven wel extra vermoeiend. We nemen de bus van het centrum naar mijn buurt, om een kijkje op school te nemen, en gaan daarna naar mijn appartement om samen te koken – ik heb gisteren het meeste gedaan, dus vandaag nemen de moeders die taak op zich… Heerlijk om nog eens ‘mama’s keuken’ te kunnen proeven! Nu en dan komen mijn huisgenoten stiekem een kijkje nemen – zouden ze ook wat inspiratie willen opdoen?

Geen opmerkingen: