donderdag 15 januari 2009

Do 15 jan

Terug onder de levenden! Ik slaap uit, dat wel, maar eens ik wakker ben, laat ik er geen gras over groeien. Als ik zo actief ben, moet er geoefend worden… Om het mezelf niet te moeilijk te maken, blijf ik thuis oefenen, dan hoef ik niet door de kou. Maar ik let er wel op dat ik de computer niet opzet – te tijdrovend, en het is een verleiding waar ik maar heel moeilijk aan kan weerstaan.
’s Middags maken we kennis met een nieuwe bewoner voor onze verdieping, Laura, van Finland. Ze is een stukje ouder dan ons, maar lijkt wel vriendelijk. Niet meteen het feestende type zoals Liina en Kaisa, maar over het poetsen zullen we met haar wel geen problemen krijgen… en misschien kan zij ook de anderen wat aanporren?
Viktor is trouwens aan een soort van charmeoffensief bezig, maar ik weet niet goed wat ervan te denken. Hij steekt nog steeds geen poot uit in de keuken, maar maakt wel al eens een praatje als we elkaar op school tegenkomen… en eigenlijk vind ik dat misschien wel belangrijker dan een propere keuken.
Na het oefenen maak ik opnieuw een wandelingetje, ik kan er niet goed tegen van een hele dag binnen te blijven. Even binnenspringen in Emmaus, de tweedehands-winkel. Ook daar is het nu solden, de prullaria die ze anders hebben voor 20kr vind je nu al voor 5. Maar het is dan ook écht brol… de andere meisjes vinden hier heel vaak leuke kleren, maar je moet elk stuk vastnemen, en ze hebben natuurlijk ook nooit andere maten…
’s Avonds spelen we kolonisten, sinds kerstmis de nieuwste aanwinst in de stapel spelletjes. Het loopt nog wat stroef omdat het de eerste keer is, maar ze vinden het wel leuk; blijkbaar is dit type van ‘volwassene’ gezelschapsspelen helemaal niet zo bekend – tenminste niet in Finland…
Flavio’s dochtertjes willen zo graag meespelen, maar ze zijn nog zo klein, en ons Portugees is echt nog niet goed genoeg (hun Engels verbetert daarentegen met de dag!). Gelukkig wil Kaisa ook wel Uno spelen met hen!

Geen opmerkingen: