woensdag 21 januari 2009

Woe 21 jan

Zoals voorgenomen begin ik meteen te studeren. Traag, oefeningen voor de spiegel. Veel pauzes. Op termijn wil ik zeker terug naar een iets zwaarder programma toewerken, maar het hoeft nu nog even niet. Bizar genoeg heb ik me nog helemaal niet schuldig gevoeld over te weinig oefenen, en dat is meestal juist een van de eerste ongemakken die ledigheid in mijn hoofd veroorzaakt…
Op de middag is het verjaardagsfeestje van Flavio, hij wordt vandaag 33. Zijn vrouw Daniela heeft risotto gemaakt, met hulp van dochtertjes Isabella en Julienne. Het eten is heerlijk, en maakt ons allemaal nogal lui. Maar ik moet weer naar school, voor een vergadering over kamermuziek, en nog een heel klein beetje studeren ook. ’s Avonds is het opnieuw etentje, want we hebben ook zelf een verrassing voor Flavio voorzien: een enorme slagroomtaart in de vorm van een dwarsfluit. Dus eten we weer tegen de sterren op…
Na het eten ga ik naar beneden, want ik heb afgesproken met Peter. Hij heeft vandaag opnieuw bezoek van Clemens, de Weense trombonist die ook in september een week is komen logeren. Het is een heel gezellige avond, hij laat honderden foto’s zien van zijn pasgeboren dochtertje Emilia, en we blijven de hele nacht met z’n drieën zitten praten – en pintjes drinken, we zijn toch koperblazers?

Geen opmerkingen: