donderdag 22 januari 2009

Do 22 jan

Was ik tevoren nog te moe, of waren het echt te veel pintjes, hoe dan ook: ik word wakker met een knoert van een kater. Eigenlijk is me dat nog nooit overkomen, en ondanks de fysieke ongemakken is het dus ook wel genieten om eens echt ‘de student’ te hebben uitgehangen. Ik blijf lekker lang in bed liggen met een boek (en een glas water uiteraard).
Een heel bizar gevoel bekruipt me tijdens het lezen: ik mis filosofie! Misschien moet ik hier maar niet te lyrisch gaan doen over ‘the noble art of understanding’, laat staan over de colleges, essay-opdrachten en examens die met universitaire studies gepaard gaan, die mis ik natuurlijk veel minder, maar het is gewoon zo. De uitdaging van het Zweeds leren is wat aan het stilvallen, en het cello studeren is op dit moment, door de grote nadruk op uitzuivering van techniek, vrij ambachtelijk. En romans prikkelen dan wel mijn taalzin, maar blijven te oppervlakkig, te veel ‘maar een verhaal’…
Veel mensen vroegen me maanden geleden al, of ik het niet miste, en tot nu toe was dat gewoon niet het geval. Al die tijd stonden er een paar boeken in mijn rek geduldig te wachten. En nu is het dus zover!

Geen opmerkingen: