vrijdag 23 januari 2009

Vrij 23 jan

Ik heb het gevoel dat ik eindelijk leer hoe het moet, om gewoon te slapen, zonder nadenken over wat er allemaal zou moeten. Niet dat ik de hele dag niets doe, integendeel – zover ben ik nog niet gevorderd – maar ik luister wel gewoon goed naar hoe het allemaal voelt (vandaar misschien ook de haast schizofrene verslagen hier, want sommige dagen ben ik dus wel heel actief, en even later weer helemaal niet). En al is het misschien een activiteitsdipje; op de momenten dat ik toch oefen, is het goed geconcentreerd, en het resultaat daarvan is te merken. Ik ben begonnen aan het iets verder lezen van de partituur van Schumann, met name omdat onze pianist me maandag erg veel schrik heeft aangejaagd over het derde deel (hij heeft in tien jaar tijd slechts twee studenten het er deftig van weten afbrengen – en nu zou ik dus de derde moeten worden).
Nam houdt vandaag verjaardagsfeestje, en ik wil me er zeker laten zien, vooral om nog eens wat goeie wil te tonen in verband met het gemeenschapsleven hier. Het moet gezegd worden, dat er heel weinig problemen zijn op dit moment. Dinsdagavond hebben we een vergaderingetje gehad, en iedereen was er, wat op zich al een verbetering is. Daarbij hebben we het poetssysteem iets aangepast, zodat we nu telkens met z’n tweetjes zijn – het is gemakkelijker, en misschien zal er ook wat meer sociale controle gelden zo? Alleszins is het tot nu toe al vlot gegaan, dus wil ik ook zeker weer wat vriendelijker zijn.

Geen opmerkingen: