maandag 19 januari 2009

Ma 19 jan

De meest deprimerende dag van het jaar, lees ik in de krant. Zou dat echt zo zijn? Ik ben wel heel moe, maar na twee dagen hard studeren verbaast me dat niet. En vandaag mag het rustiger aan. Het is dan altijd moeilijk om op gang te komen (een beetje oefenen moet ik toch, en mijn kamer is dringend aan wat opruimen toe), want ‘ik heb nog de hele dag tijd’.
Op de middag moet ik er toch even uit, voor repetitie met onze pianist. De eerste keer repetitie voor Schumann, en tegen alle verwachtingen in, lukt het meteen om het gewoon door te spelen (het eerste deel toch), wel nog met veel uitschuivers en knoeierij, maar het lijkt toch al ergens op. En de groepsles valt vandaag weer weg, dus hoeft het toch nog niet zo goed te klinken. Ik ben blij dat het zo goed meevalt, en dat geeft weer wat extra energie om de dag verder te zetten. En door de wegvallende groepsles krijg ik zelfs wat extra vrije tijd cadeau; die heb ik de voorbije dagen alweer hard gemist. Zo lukt het eindelijk toch nog eens om op een heel degelijk uur in bed te kruipen –alvast een goed begin van morgen.

Geen opmerkingen: