vrijdag 16 januari 2009

Vrij 16 jan

Het oefenen loopt vandaag weer wat minder, het lijkt wel of mijn hoofd vol zit met dingen die belangrijker of dringender zijn dan cello spelen… zelfs de was doen lijkt op zo’n moment heel erg aanlokkelijk. Ik probeer me zo lang mogelijk te concentreren, en gewoon een lijstje te maken van al die andere dingen. Maar het wil niet lukken, dus geef ik maar gewoon toe. Uiteindelijk helpt het ook voor de rust in mijn hoofd als mijn huishoudentje netjes aan kant is.
Avondeten doen we vandaag bij Karoliina thuis. Ze heeft voor dit semester een ander appartementje gevonden, dat ze huurt van een vriendin, die enkele maanden op reis is. Karoliina heeft nu een plekje helemaal voor haar alleen, volledig ingericht, en het andere meisje hoeft niet bang te zijn dat haar plantjes verkommeren tijdens haar afwezigheid… een echte win-win-situatie dus. Het is supergezellig ingericht, en Karoliina is de koning(in) te rijk! Daarom dus met graagte dit housewarmingsdineetje. Joris en Antonio zijn nog steeds ziek, dus het gezelschap is beperkt, maar ruim groot genoeg voor Karoliina’s keuken. Als Flavio met de meisjes naar huis gaat omdat ze in bed moeten, blijven we met z’n vijven alleen achter: Karoliina, Julia, Leenakaisa, Liina en ikzelf – Kaisa is mee met Flavio vertrokken om nog even bij haar lief langs te kunnen gaan. Dit is goed gezelschap, we roddelen erop los. Zo is Karoliina’s nieuwe woonst meteen goed ingewijd. En we zullen hier zeker vaak terugkomen…

Geen opmerkingen: