woensdag 28 januari 2009

Woe 28 jan

Sinds gisteravond is Aimée hier weer. Ze heeft een concertje op school, in verband met een project van vorig semester, en daarom blijft ze hier maar logeren. En om eerlijk te zijn heb ik er al na tien minuten geen zin meer in… We waren nooit beste vriendinnen, hoewel wel altijd vriendelijk tegen elkaar, en nu lijken alle scherpe kantjes nog iets scherper dan ik me herinnerde… Ze heeft ontzettend veel aandacht nodig, zonder er eigenlijk om te geven wat voor aandacht en van wie, en dat is erg vermoeiend (het helpt ook niet dat ze nu geen eigen kamer heeft om zich even terug te trekken). Bovendien heeft ze er een handje van weg om zich bepaald niet als gast te gedragen, en is zelfs vrij veeleisend over de praktische omstandigheden. Juist daardoor loopt ze echter een deel van onze gastvrijheid mis, en dat maakt het allemaal erg … spijtig. Maar ik kan het niet opbrengen om haar over mijn grens te laten, enkel omdat ze de fijngevoeligheid mist om dat zelf te voorkomen.

Geen opmerkingen: