maandag 26 januari 2009

Ma 26 jan

De derde week op rij valt de groepsles weg, deze keer omdat Hege zelf ziek is. De druk om straks Schumann door te spelen is alweer van de ketel, en misschien maar goed ook, want de repetitie met de pianist loopt helemaal mis, het lijkt wel of ik slechter speel dan vorige week. Dat was eigenlijk ook te verwachten: vorige week wilde ik alleen maar eens zien of het al zou lukken, met grote kans om niet tot het einde te raken, wat toen wonderwel toch lukte. In de dagen daarop heb ik veel geoefend, en deze week wilde ik het resultaat daarvan tonen… Op zulke momenten merk ik goed dat er nog veel werk aan de winkel is: de ontspanning en technische zuiverheid die ik in toonladders hier en daar al vind, verdwijnen als sneeuw voor de zon van zodra er wat spanning of muzikale inleving bijkomen…

Geen opmerkingen: