dinsdag 10 maart 2009

Di 10 maart

Voor de tweede dag op rij heb ik zonder enig probleem zes uur gestudeerd. Zo moeilijk als het vorige week was om een klas te vinden, zo gemakkelijk is het deze week. En dat is heerlijk! Je komt gewoon binnen op school, neemt een klas, je kan er toch vrijwel zeker de hele tijd blijven, en begint te oefenen, tot je moe bent!
Ik herinner me van de blok van filosofie hoe belangrijk het daar is om een goede, stille ruimte te hebben, waar alles erop voorzien is om je optimaal te doen studeren. Zo is het dus nu ook; alleen zit ik constant een beetje in de blok… Er blijft vrije tijd genoeg over om eens te gaan lopen of zwemmen, en ’s avonds eens een filmpje te zien, maar je moet jezelf wel elke dag tot maximale concentratie aansporen. En op weken zoals deze wordt dat op school eens extra mogelijk gemaakt! Dus probeer ik er nu zo veel mogelijk gebruik van te maken; en misschien kan ik er ook ideeën uit halen, om, wanneer ik naar België terugkeer, een vergelijkbare werkplek voor mezelf te installeren?

Geen opmerkingen: