dinsdag 17 maart 2009

Di 17 maart

De zon straalt als ik wakker word, tot bijna 7 graden krijgen we vandaag (en daar gaan we niet ironisch over doen)! Het is weer een kalmer oefendagje, dus ik heb zelfs de kans om ervan te genieten! Dus maak ik een lange wandeling naar de zee, zo’n zes km van hier. En om het nuttige aan het aangename te koppelen, ga ik even langs bij de vioolbouwer voor nieuwe snaren.
Na zolang buiten te zijn (met eindelijk ook nog eens wat zonnevitamientjes) voel ik me weer een beetje herboren. Er sluimerde al de hele week een mentale donderwolk, want hier zoveel alleen zijn en binnen zitten studeren heeft ook zo zijn nadelen. Hoe minder ‘sociaal’ ik hier kan zijn, hoe meer ik aan mensen in België denk, en hoe duidelijker ik merk dat het contact-houden-via-mail-en-skype toch zeker niet bij iedereen even goed lukt. Maar nu ik weer wat energie heb gekregen in de buitenlucht, zal ik er alvast iets aan doen om mijn kant van die contacten goed te verzorgen… en ik krijg al vlug genoeg een stapel antwoorden!

Geen opmerkingen: