zaterdag 7 maart 2009

Za 7 maart

De lente komt eraan! Niet dat het een greintje warmer is, maar de vogels laten er geen twijfel over verstaan. Om daar extra van te genieten, maak ik vandaag een uitstap naar Ven, een eiland in de buurt, met volgens mijn toeristengidsje ‘unieke fauna en flora’.
In het station heb ik afgesproken met Gerda, die samen met mij in Brussel cello studeerde – ze is dit weekend samen met haar vriendje Maarten op bezoek bij Cor, haar broer, die gedurende drie maanden in Lund studeert. En vandaag zakken we dus met z’n vieren af naar Ven. Eerst tot Landskrona, met de trein, en dan de veerboot op.
Het blijft de hele namiddag droog, en we krijgen inderdaad heel wat fauna en flora te zien – zelf weet ik daar niets van, maar Maarten is bioloog, en gewapend met een verrekijker en heel veel parate kennis!
We wandelen de hele namiddag, tot het tijd is om de veerboot terug te nemen – het lijkt een fijne plek om in de zomer te overnachten, maar dan graag wat later op het jaar; de bijtende wind doet ons al verlangen naar lekker warm binnen zitten.
Gerda en Maarten nemen de trein mee terug naar Malmö, en blijven vanavond bij in mijn kamer overnachten. We pikken nog een uurtje ‘Retro Party’ op de zesde verdieping mee, maar wanneer het feest verhuist naar een ander kot, in de stad, gaan wij rustig slapen; zo’n dagje ‘in de natuur’ kan heel vermoeiend zijn!

Geen opmerkingen: