dinsdag 31 maart 2009

Di 31 maart

Ik heb echt vakantie nodig. Vannacht heb ik weer eens een tijdje wakker gelegen, en het enige wat door mijn hoofd speelde was muziek, en dan liefst de moeilijkste trekken uit de stukken die ik aan het studeren ben. Dat is een beetje teveel van het goede.
En als ik Bach speel in de les, is de belangrijkste commentaar natuurlijk dat ik teveel moeite doe, het klinkt te ingewikkeld, en te gespannen. Mijn persoonlijke paradox – er meer aan werken om minder te doen! Alhoewel, eigenlijk is dat niet helemaal waar. Het gaat er vooral over dat ik te weinig bewust energie inzet op de momenten dat het muzikaal aangewezen is. Ach ja, dat weten we dan ook alweer! Ik ben misschien net iets te moe om het allemaal echt op te nemen, maar ik kom alleszins weer met een glimlach buiten…

Geen opmerkingen: