zaterdag 14 maart 2009

Za 14 maart

Na twee zware dagen doe ik het vandaag weer wat kalmer. Ik voel dat mijn hoofd vol begint te zitten, en dat het daardoor bij nogal ‘oppervlakkige’ rust blijft. Ik merk dat ik, bij wijze van pauze, heel vaak begin te fantaseren: over de zomer, over frisse lucht en zon, veel mensen om me heen, zonnebrillen en sandalen,… En hoe hard kan het me dan tegen steken om mezelf hier terug te vinden, volop bezig met tijd verspillen achter mijn computer. Maar juist omdat mijn hoofd vol zit, kom ik aan iets anders eigenlijk niet toe.
Het moet niet altijd een dagtrip zijn, maar als je gewoon wacht tot er iets leuks op je afkomt, dan blijft het natuurlijk bij wachten… En met ‘iets leuks’ bedoel ik dan met name een doorbreking van mijn zo routineuze leventje hier: slapen, eten, studeren – steeds op dezelfde plaats, en meestal ook nog eens alleen! Gelukkig blijkt er nog leven te bestaan op dit planeetje, want Fabio en Mihaela nodigen me uit om mee met hen en Flavio een filmpje te komen kijken. Misschien niet erg actief en al helemaal niet zomers, maar het is geweldig om iets sámen te doen.

Geen opmerkingen: