donderdag 19 maart 2009

Do 19 maart

Alweer les bij Hege, wat fijn dat ze zoveel tijd maakt voor me! Ze is in een vertelbui vandaag, de hele les wordt doorspekt met verhalen van toen ze zelf op conservatorium zat. En dat is niet te onderschatten – ze heeft gestudeerd bij Tortelier, Fournier, Piatigorsky en Rostropovich. Met die laatste heeft ze ook ooit het concerto van Schumann uitgevoerd, zij als soliste, hij als dirigent. Een van de meest stresserende momenten in haar leven, zegt ze nu. En vooral, dat ze graag toen ook al de techniek had gehad die ze tegenwoordig heeft. Dat vertelt ze me vooral om me gerust te stellen dat het nog niet te laat is om nu nog veel nieuwe dingen bij te leren. Alleszins is ze vastbesloten om me nog zoveel mogelijk bij te brengen vooraleer ik terug naar België moet. En misschien kan ik volgend jaar nog wel eens over en weer komen voor een paar lessen?

Geen opmerkingen: