maandag 16 maart 2009

Ma 16 maart

Gisteravond zijn de tourneegangers weer thuisgekomen, maar officieel zijn er deze week geen lessen, dus ik heb geen idee hoe druk het vandaag op school zal zijn. Om op veilig te spelen sta ik nog eens echt vroeg op – dat is sinds kort trouwens niet meer zo moeilijk, omdat het nu ‘s ochtends al vroeg licht is. En met succes, in de vorm van een mooie klas met spiegel.
Ondanks het feit dat er deze week geen les wordt gegeven, komt Hege toch naar school – vakantie is toch nergens goed voor, als je net zoveel zou kunnen bijleren? We werken verder aan het derde deel van Schumann, daar is nog het meeste werk aan. Hege krijgt er schik in dat ik beter en beter begrijp wat ze bedoelt, en sneller kan reageren op haar aanwijzingen. Het tempo van de lessen is merkelijk hoger geworden dan in het begin van het jaar: vroeger liet ze me iets keer op keer herhalen tot ze zeker wist dat ik het goed begreep, maar tegenwoordig zegt ze gewoon wat eraan moet veranderen, en gaan we meteen door naar de volgende maten! Wat een luxe om zoveel les te hebben: je krijgt zoveel meer informatie, maar tegelijk is de druk eraf om dat allemaal tegen de volgende les klaar te hebben (dat is simpelweg onmogelijk), waardoor je weer rustiger in de les komt, en dus zelf ook meer van de les opsteekt…

Geen opmerkingen: