woensdag 25 maart 2009

Woe 25 maart

Na de fijne dag gisteren, is het weer tijd om in gang te schieten voor cello. Gisteren heb ik uiteraard nog wat verder nagedacht over wat er maandag is misgelopen in de groepsles, en als ik eerlijk ben weet ik precies waarom ik het nog niet écht kan spelen: ik heb heel veel tijd gestoken in traag en technisch helemaal zuiver te studeren, maar de overgang naar het echte tempo, en de muziek zelf, daar heb ik in verhouding veel te weinig aandacht aan besteed. En als je altijd alleen traag speelt, moet je toch wel heel veel geluk hebben om het opeens ook snel te kunnen! Daar gaan we dus vandaag wat verandering in brengen. Mijn opwarmingsprogramma blijft hetzelfde, maar daarna is het doel duidelijk: mijn stukken moeten zo snel mogelijk hoorbaar beter worden – een tandje extra bij de korte termijn, zeg maar!

Geen opmerkingen: