vrijdag 13 maart 2009

Vrij 13 maart

Vandaag ben ik begonnen om een boek te schrijven! Of liever, een klein schriftje – een soort van synthese van Hege’s aanwijzingen. Ik heb wel eens wat opgeschreven na een les, maar veel systematiek zit daar niet in. En nu ik het neerschrijf merk ik ook dat er toch nog een aantal dingen zijn die ik echt nog niet door heb. Op termijn is het eigenlijk de bedoeling van een soortgelijk boekje voor mezelf te schrijven, over hoe ik uiteindelijk wil spelen, maar daar ben ik voorlopig nog niet aan toe. Want hoe kan je zeker weten of een bepaalde techniek goed voor je is of niet? Soms voel je zoiets wel meteen, maar dat is zeker niet de regel. En veel ‘nieuwe’ ideeën voelen eerst zelfs moeilijk of raar, omdat je spieren het niet gewend zijn, en toch kan je je een paar weken later niet meer voorstellen hoe je het vroeger deed. Dus nu maar eerst opslorpen wat Hege te vertellen heeft!

Geen opmerkingen: