zaterdag 21 maart 2009

Za 21 maart

Voor de verandering: oefenen… Het zijn de laatste loodjes van een zware periode in mijn schema, en die wegen wel vrij zwaar. Mijn concentratie is overal en nergens, en ik betrap mezelf erop dat ik ongeduldig wil ‘vechten’ tegen fouten, tegen het feit dat ik nog niet alles van buiten ken, en tenslotte tegen het gebrek aan concentratie, terwijl ik me natuurlijk veel beter kan neerleggen bij hoe ik me voel, en gewoon heel rustig verder werken. Maar het is eigenlijk al heel lang geleden dat het oefenen nog eens wat minder ging, en vooral: ik trek het me niet zo aan! In plaats van in paniek te raken dat het allemaal nooit zal lukken, het opgeven en gaan zitten pruilen, blijf ik rustig op school, ik eet een banaan en kruip een kwartiertje in de massagestoel. De moeheid krijg ik niet echt weg, maar ik blijf wel bezig. En nu en dan flakkert de concentratie toch weer wat op.
Na het avondeten ga ik naar boven om film te kijken met Flavio en Antonio, en net als hij afgelopen is draait de sleutel in het slot: Liina en Lennu zijn terug van Finland!

Geen opmerkingen: