dinsdag 18 november 2008

Di 18 nov

Om acht uur beginnen we met Lucia-repetitie; die zijn steeds ofwel heel vroeg ofwel heel laat, om te zorgen dat iedereen aanwezig kan zijn zonder lessen te missen. Dus moet ik vroeg op school zijn, en daardoor vind ik, nog voor de repetitie begint, een fijne klas om de rest van de dag in te oefenen. Maar veel zin heb ik daar niet in, na het geklungel gisteren op de groepsles. Gelukkig moet ik alleen de voormiddag doorkomen, tot mijn les bij Hege, want die is wel weer fijn – zoals altijd. Ze zegt amper iets over gisteren, alleen dat ik de pianist maar moet laten praten, en gewoon zelf studeren wat ik wil – ik ben hier om veel bij te leren, maar daar hangt niet meteen een bepaalde hoeveelheid repertoire aan vast. En zodoende werken we langzaam maar wel heel zeker, eerst losse snaren en arpeggio’s, daarna de eerste drie regels van Beethoven, tot ik weet hoe ik er moet aan verder werken.

De les duurt weer dik twee uur, en daarna ga ik met Liina en Leenakaisa thee drinken en muffins eten om uit te rusten…
En dan komt Fie! Ze stapt uit de bus, en het is meteen weer of we elkaar gisteren nog gezien hebben! Haar halve koffer is gevuld met spulletjes voor mij, het voelt bijna even als mijn verjaardag! Eindelijk weer echte chocola eten!

Geen opmerkingen: