donderdag 6 november 2008

Do 6 nov

Geeuw… De reis heeft me echt afgemat, en het dringt nu pas tot me door dat ik terug in Zweden ben. Gelukkig is er vandaag nog geen druk om vroeg op te staan en veel te spelen, ik ga gewoon rustig inrollen. De muizen liggen intussen dood in mijn stuk van de keukenkast – even dood als een van mijn plantjes, helaas – dus moeten er boodschappen worden gedaan. Maar alles op het gemak! Stilaan wordt het hier weer mijn huisje, met fruit in de koelkast, schoenen overal verspreid op de grond, en natuurlijk losse snaren, toonladders, Beethoven, Schumann. Hoe mooi het instrument waar ik in Spanje heb op kunnen spelen ook was, die van mij is toch vertrouwder. En hij lijkt ook blij om mij terug te zien.
In de namiddag komt Joris aan, hij is ook langer in België gebleven dan gepland, en heeft behoorlijk veel moeten betalen om terug te geraken. Maar nu is hij hier, en wel met post vanuit Brussel – blijkbaar is mijn inschrijving niet in orde, en weten ze op het secretariaat zelfs niet dat ik hier ben… en dat heeft hij nu alvast voor me uitgelegd (waarvoor dank); alleen heeft hij nu een studiecontract bij dat ik getekend moet opsturen, maar het klopt helemaal niet, er staan vakken bij die ik vorig jaar reeds heb gevolgd… Dat wordt mailtjes sturen!
Omdat het nog steeds vrij goed weer is, maar het weerbericht veel regen en grijsheid voor de komende dagen voorspelt, ga ik ook maar eens lopen, ook al zo lang geleden. Een deftige training, veel frisse lucht. Helaas is het pikdonker als ik terug naar huis jog, ook al is het nog geen vijf uur. Daar zal ik toch aan moeten wennen!

Geen opmerkingen: