donderdag 20 november 2008

Do 20 nov

Vandaag wil ik de meisjes Malmö laten zien zoals ik het gewoonlijk meemaak. ’s Ochtends sta ik vroeg op, om eerst zelf wat te gaan oefenen. Daarna ga ik thuis een tienuurtje eten, en intussen zijn Stien en Fie er ook klaar voor. Eerst gaan we naar school, waar we vooral uitgebreid de massagezetel testen. Daarna langs de goedkope winkels naar huis voor het middageten, en daarna de stad in. We lenen ook Karoliina’s fiets, en zo hebben we er elk eentje. We rijden tot aan Gustav Adolfs Torget en zetten daar de fietsen op slot. Dan wandelen we langs de winkelstraten tot aan Stortorget en Lilla torget, tot we tegen een uur of drie weer aan de fietsen belanden. Nu staat ons een bezoek aan de sauna te wachten, en die is op z’n mooist middenin de zonsondergang. Het waait vreselijk, en de golven slaan tot tegen de vensters van de sauna. Het zwemmen in open zee is nu te gevaarlijk, maar er is ook een stuk zeewater afgezet met rotsen waar je wel in kan. Het water is op dit moment zo’n 7°, maar wie wil kan ook gewoon onder de douche afkoelen…

Na de sauna eten we de traditionele Zweedse balletjes met lingonsylt en roomsaus (zoals ze die bij Ikea serveren). En met een versgebakken chocoladetaart zetten we ons op bed om film te kijken, en wel die van Sex and the City, zoals het een echte meisjesavond betaamt. Het is een leuke dag geweest, maar ik ben eigenlijk net te moe, en net voor het slapengaan knapt er iets in me. Het is heerlijk om hier met z’n drieën te zijn, maar het maakt opeens ook zoveel los, en het is ergens moeilijk om te weten hoeveel ik zou willen, moeten, kunnen oefenen terwijl zij hier vakantie hebben… Maar gelukkig gaan al die zorgen in goed gezelschap weer snel over!

Geen opmerkingen: