zondag 23 november 2008

Zo 23 nov

Stien en Fie moeten straks terug naar België, dus we staan niet te laat op om nog een rustige voormiddag samen te hebben. We wandelen naar de Ica, om nog een paar kleine souvenirtjes te vinden, en natuurlijk vers brood. Daarna een heerlijke brunch, met musli en brood en manna gryn. En dan is het toch wel tijd… Het is nog steeds spekglad, dus we schuifelen met de koffers tot aan de bushalte. Ik rijd nog een paar haltes mee, en dan is het echt voorbij. Maar binnen een maand zien we elkaar weer, als ik thuis ben voor kerst. Dat is nu echt niet lang meer!
Toch voel ik me leeg en moe als ze weg zijn, en ik maak een fietstochtje door de stad om wat te bekomen. Daarna mijn kamer verder opruimen, en algauw is het etenstijd. Hilde en Helgi zorgen samen op de zesde verdieping voor een ‘nationaal etentje’, deze keer zijn dus Nederland en IJsland aan de beurt. Eerst een Ijslandse wintersoep, met schnaps, zoals vroeger gegeten werd tijdens het jagen en vissen. En daarna hutspot met worst en appelmoes, en op het einde vanillevla met hagelslag… Allemaal heel erg lekker! En voor een keer zijn het alleen de dichtste vriendjes die opgedaagd zijn, supergezellig en geen stress dus!
Ik probeer op tijd in bed te kruipen, maar moet me eerst nog te goed doen aan een van de beste cadeautjes die Fie voor me bij had – een heuse brief!

Geen opmerkingen: