maandag 25 mei 2009

Ma 25 mei

Hoewel ik vrij laat thuis was, word ik vanzelf veel te vroeg wakker, en opnieuw inslapen zit er niet meer in. Dus sta ik maar op, en ga naar school. Het moet van voor mijn concert geleden zijn dat ik nog voor acht uur ’s ochtends op school ben verschenen. Maar vandaag gaan mijn laatste tien dagen hier in, en misschien is het wel een goed idee om ook qua oefenen nog eens alles op alles te zetten in de eindspurt! In ieder geval is het fijn om nog eens te doen – met Mahler heb ik ook veel gerepeteerd, maar het is nog iets heel anders om een hele dag zelf te zitten studeren. Omdat het volgende week examen is, hebben we vandaag opnieuw groepsles als voorbereiding. Schumann nog eens spelen dus, al was het maar om te kijken wat ervan overblijft… Gelukkig is dat behoorlijk veel, het lukt zelfs nog bijna van buiten. En ik ben blij dat ik het zo lang heb laten liggen, pas vorige vrijdag heb ik de partituur weer uitgehaald. Het is nu eindelijk zo natuurlijk geworden om te spelen dat ik er nu op een andere manier aan kan werken, meer in detail en meer op klank en muzikaliteit. Het gevoel van me erdoor te spartelen is helemaal weg!

Geen opmerkingen: