zondag 10 mei 2009

Zo 10 mei

Terug in actie dus, dat is voor vandaag het plan. En inderdaad, het is maar een kwestie van beslissen – al snel heb ik weer een uur of vier gestudeerd. Zo moeilijk is het dus toch niet?
Het enige wat nu nog ontbreekt is een beetje perspectief: kan ik het voor mezelf duidelijker maken waarvoor ik nu studeer? Schumann laat ik even liggen, om Tchaikovsky te beginnen lezen. Maar daarbij zit ik op zoveel plaatsen vast, dat ik liever wacht tot ik weer les van Hege heb (dinsdag!). Mahler instuderen lukt ook maar zo-zo, de moeilijke trekken heb ik al bekeken, en nu is het afwachten tot de eerste repetitie vrijdag. En Beethoven en Shostakovich zitten er intussen zo in, dat ik er individueel niet veel meer aan kan verbeteren. Dan blijft er natuurlijk de techniekroutine over: toonladders, drieklanken, dubbelgrepen,… maar ook dat gaat niet echt vlot, omdat ik niet het gevoel heb dat het verbetert. En zo scheelt er aan alles wel wat.
Maar ik heb toch maar geoefend. En we zijn toch weer een dag verder.

Geen opmerkingen: