woensdag 6 mei 2009

Woe 6 mei

De wolken die zich gisteren verzameld hebben, zorgen vandaag voor regen en onweer, zowel in de lucht als in mijn hoofd. Ik heb, ondanks het moe zijn, heel slecht geslapen, weer nachtmerries gehad. Gelukkig ben ik minder dan gisteren op mijn eigen hoofd aangewezen: we hebben repetitie voor Shostakovich, en Rebecka heeft gevraagd om haar wat te helpen met analyse. Daarna is het klasconcert van de trompetklas, en ga ik samen met Joris en Liina boven eten. Het is leuk om even nergens aan te denken, want ik weet goed genoeg dat ik mijn slechte bui deels zelf in stand hou – daarom niet met opzet, maar ik pieker, en erger me aan vanalles en nog wat. En van zodra ik met andere mensen praat gaat het gewoon beter. Ik doe mijn best om wat vrolijker te zijn, en na een poosje ben ik dat ook echt… een self-fulfilling prophecy dus!

Geen opmerkingen: