donderdag 2 oktober 2008

Do 2 okt

Sinds het dinsdag is beginnen regenen, is het eigenlijk niet meer opgehouden. Het is hier intussen ook minder dan twaalf uur licht overdag, en daar gaat ongeveer elke twee weken nog een extra uur af… je zou kunnen zeggen dat de herfst begonnen is! Daardoor heb ik minder en minder zin om ’s morgens vroeg uit bed te komen, zeker niet als dat bovendien betekent dat ik me in een regenjas en handschoenen moet hijsen om de weg naar school te overleven. Maar veel keuze heb ik niet, want alle andere studenten zijn dat natuurlijk helemaal gewend, en dus zijn de vrije klassen zoals steeds ingenomen vanaf acht uur... Nu ja, het is ook gewoon een feit dat ik alleen maar echt goed kan oefenen als ik rond die tijd begin, dus het is eigenlijk een win-winsituatie. Maar zo rationeel zijn we nog niet als de wekker afloopt! Gelukkig gaat het altijd wel goed eens ik eindelijk uit mijn warm nestje ben gestapt!

’s Avonds na het oefenen ga ik boodschappen doen, dat is dringend nodig. Een dezer dagen zou ik een conclusie willen bereiken over bij welke supermarkt ik nu eigenlijk zal blijven gaan! Is het beter om een keer per week grote boodschappen te gaan doen, of toch maar elke dag na school gewoon wat ik ’s avonds wil eten? En kies ik voor de dichtstbijzijnde of de goedkoopste winkel? Of voor de hele grote waar ze zeker alles altijd in voorraad hebben? Een ding is zeker: ik ben het beu om erover na te denken! Maar voor vandaag is mijn keuze al gemaakt: ik wil Ballerinakoekjes kopen, en die hebben ze niet overal.

Zo is een avond alweer snel om: thuiskomen, boodschappen doen, koken, eten, een beetje skypen, mailen en bloggen, enz…zzz…zzzzzz


Geen opmerkingen: