woensdag 8 oktober 2008

Woe 8 okt

Omdat mijn fiets plat staat, moet ik vandaag weer te voet naar school. Daardoor kom ik weer net iets te laat voor de goeie klassen, maar er zijn er wel nog een aantal minder goede vrij. Als ik na de eerste oefensessie thuis ga middageten, wordt er aan de deur gebeld: het is iemand van een bloemenwinkel in het centrum, met tien prachtige rode rozen – vanuit Spanje! (Wel, niet echt uit Spanje, Jeroen heeft ze besteld toen hij hier op bezoek was) Wat een prachtige verrassing… In de namiddag hebben we de eerste echte repetitie met ons Beethovenkwartet. Het loopt heel fijn, alleen weten we niet goed of we het af zullen krijgen tegen de concertjes, die zijn al in november! Nu ja, we kunnen ons best maar doen. De andere groep is een beetje in het water aan het vallen, omdat Julia, die normaal piano zou spelen, een erge tendinitis aan haar beide armen te pakken heeft, en voorlopig algemeen speelverbod heeft… Maar of we nu nog een andere pianist kunnen vinden? Misschien kunnen we het maar beter laten voor wat het is, Beethoven alleen is ook leuk. Ik wilde eigenlijk gaan lopen vanavond, maar mijn fiets moet dringend binnen, dus doe ik dat maar eerst. Maar het wordt toch ook een wandeling van een klein uurtje, dat is ook iets waard! Alleszins is het wel echt zalig om wat frisse lucht te hebben na een hele dag oefenen in een duffe klas, we moeten de ramen altijd toehouden tijdens het spelen om niet te veel lawaaihinder te veroorzaken… ’s Avonds komt Hilde langs voor een warm appelsapje, en om naar de rozen te kijken. Ik speel Kodaly voor haar, en we babbelen nog een hele tijd. Aangezien het vanaf nu nog precies een week is voor de masterclass, zal ik proberen om mijn stuk elke avond voor iemand te spelen, zo heb ik elke avond een controlemomentje voor wat ik de volgende dag zeker moet oefenen… Net voor het slapengaan loop ik nog heel even een blokje rond. Je kan ademwolkjes zien, maar het is eigenlijk aangenaam warm. Om echt Ronja achterna te gaan kom ik hier veel te weinig buiten, dus ik probeer het op die manier wat goed te maken. En het slaapt zo heerlijk, na zo’n wandelingetje!

Geen opmerkingen: