vrijdag 24 oktober 2008

Vrij 24 okt

Een tweede wandeling, met gelukkig al veel beter weer. Vandaag ontdek ik ‘El Gotico’, het oudste stadsdeel met mooie grote oude gebouwen. Ik sta een tijdje aan de deur van het Palau de Musica, de prachtigste concertzaal van de stad. We zullen eens uitkijken om hier naar een concert te komen; dat is een pak leuker dan gewoon een rondleiding, die toch ook al negen euro kost.
Een voordeel van het feit dat ik hier nog kan terugkomen is alvast dat ik niet per se moet binnengaan in ieder winkeltje of restaurantje dat een beetje interessant lijkt – we hebben nog zeker kansen genoeg om terug te komen. Dus geen stress!
Voor het avondeten komen Cindy en Geert op bezoek, dat zijn vrienden van Jeroen die hier al meer dan een jaar wonen. Ze geven ons nog een paar tips om de komende dagen te doen, en we blijven vooral de hele avond gezellig babbelen. Ik vind het leuk om hen te horen vertellen over de stad, en over wat Jeroen nog allemaal te wachten staat als nieuwe inwoner!

Geen opmerkingen: