donderdag 23 oktober 2008

Do 23 okt

Jeroen vertrekt vanochtend vroeg naar zijn werk, maar ik blijf gerust liggen – ik heb toch vakantie! Omdat het nog steeds regent, hang ik in de voormiddag wat rond in het appartement, en maak een praatje met Luis en Sebastiaan, Jeroens nog studerende huisgenoten. Maar de stad roept, en met een paraplu in de hand maak ik een eerste wandeling. Opnieuw Plaza Catalunya, de Ramblas af, Palau Guell, een broodje eten in de Mercat de la Boqueria, verder naar de haven,… Ik trek voorlopig nog geen foto’s, want in de regen ziet het er niet echt op z’n best uit, maar ik heb nog genoeg tijd de komende dagen! Als ik moe gestapt ben, zet ik me op een terrasje naast het kantoor waar Jeroen werkt, om wat voor school te werken tot hij buiten mag – gewoon voor mezelf iets drinken, dat is in Malmö zo onbetaalbaar…
’s Avonds nemen we de trein naar Terassa, waar het vanavond concert van deFilharmonie is! (Moeten we daarvoor tot in Spanje komen? ;)) Christophe heeft voor gratis kaartjes gezorgd. Het is fijn om hem nog eens te zien, en de eerste helft is ook heel leuke muziek, maar helaas moeten we weg voor het laatste stuk, om onze trein niet te missen – dat was niet helemaal gepland, maar ze lopen vertraging op doordat een van de cellistes tijdens Beethoven plots flauwvalt op het podium! Ik vroeg me altijd al af wat ze in zo’n geval zouden doen…

Geen opmerkingen: