maandag 27 oktober 2008

Ma 27 okt

Het prachtige weer blijft aanhouden, dus we houden tijdens Jeroens middagpauze picknick op Plaza Catalunya, met versgebakken focaccia en tomaat-mozarella. Daarna trek ik naar de zee; in Malmö heb ik al met veel kouder weer gezwommen, dus waarom hier niet! Ik blijf maar een minuutje in het water zodat mijn tas niet te lang onbewaakt is, maar kopje onder is kopje onder, dat kunnen ze me niet afnemen.
Ik wandel terug langs de Port Olympic, het Citadelpark, en via de winkelstraatjes terug naar Catalunya. Het winkelen voelt hier veel meer als thuis dan in Malmö – daar helpt de euro aan, maar nog veel meer ‘mijn’ winkels zoals Promod, Etam,… die in Zweden niet doorgedrongen zijn. En kijken kan toch geen kwaad?
’s Avonds drinken we iets in een cafeetje naast de Ramblas dat weggelopen lijkt uit de Efteling: bomen en dwaallichtjes tegen de muren, insecten in origami voor ieder raam,… Hier is werk van gemaakt!

Geen opmerkingen: